Schatting

Een ernstige, gratis schatting gebaseerd op objectieve criteria zowel voor verkoop als voor verhuur. Met meer dan 3 transacties per dag en bijna 1,000 stukken vastgoed in portefeuille, kan onze perfecte kennis van de vastgoedmarkt u een zo realistisch mogelijke schatting garanderen.

Laat uw vastgoed schatten

Verkoop

De verkoop van bestaand vastgoed is in handen van een stabiel team dat ervaring koppelt aan dynamisme. Ondersteund door massacommunicatie via een grote verscheidenheid aan media, garanderen wij u een topklasse marketing. Bovendien wordt daarnaast ook een volledig, duidelijk en precies dossier opgemaakt teneinde de kansen te verhogen op een geslaagde transactie en een verkoop tegen de best mogelijke prijs.

Ontdek ons vastgoed te koop

Verhuur

Gans ons verhuurteam spant zich in om zo snel mogelijk voor u de beste huurder te vinden en dit dank zij onze bevoorrechte kontakten met de internationale ondernemingen, de ambassades, de Europese Unie, de Nato alsook de Relocation kantoren.
De ervaring en het professionalisme van ons team zal vermijden dat er een onderbreking valt in de verhuurperiode en dat er tegen de beste prijs kan verhuurd worden.

Ontdek ons vastgoed te huur

Nieuw vastgoed

Onze afdeling “nieuw vastgoed” kan u een brede keuze aan appartementen en woningen aanbieden in een dertigtal nieuwbouwprojecten in en rond de Brusselse regio, Waals Brabant en de provincie Namen. Gans het team “Nieuw Vastgoed” staat ter uwe beschikking voor zowel een investering als voor eigen bewoning.

Ontdek onze nieuwbouwprojecten

Service flats

Service flats bieden u het plezier van een privé appartement met het genot van alle hoteldiensten voor een gegarandeerd comfort op elk ogenblik van uw leven. Wij bieden u high quality appartementen aan in verschillende residenties in de Brusselse Regio en in Brabant.

Ontdek onze services flats

Investering

Door de synergie tussen onze departementen en de ervaring van alle mensen in onze teams, kunnen wij u een grote waaier aan vastgoedbeleggingen aanbieden. Van de speculatieve belegging met gegarandeerd rendement, de opbrengsteigendom en de bouwgrond tot het nieuwbouw-appartement. Contacteer ons voor een gepersonaliseerde aanpak voor uw opzoeking.

Contacteer onze investeringsexperten

Huurbeheer

Het Latour & Petit- team adviseert u zo goed mogelijk omtrent het beheer van uw vastgoed en dit zowel voor het innen van de huurgelden, de jaarlijkse afrekening van de lasten alsook met raad en daad voor het onderhoud van uw vastgoed. Contacteer ons team voor meer info.

Contacteer ons

FAQ

De agentschapskosten voor verkoop bedragen over het algemeen rond de 3% ex BTW voor een volledige ten laste neming en een dekking van alle verantwoordelijkheden die een erkend vastgoedkantoor te beurt vallen.
Voor verhuur: 1 maand huur ex BTW voor het vinden van een huurder van uw goed en om alle nodige stappen te ondernemen vanaf de huurovereenkomst tot de registratie ervan.

Het is aangewezen om voor de verkoop van uw goed een beroep te doen op een vastgoedkantoor, wat meerdere voordelen biedt. Vooreerst zal de makelaar een objectieve schatting van uw goed maken. Dit is primordiaal want bij een over- of onderschatting loopt u het risico uw goed niet tegen de beste prijs te kunnen verkopen. Bovendien beschikken de kantoren over zeer goed communicatiekanalen en een ruim klantenbestand wat uw goed een betere zichtbaarheid geeft. En u krijgt een volledige begeleiding en u dient zich nergens mee bezig te houden. De makelaar maakt de beschrijving op, regelt de bezoeken, neemt de offertes in ontvangst, enz. Vermits hij in uw wijk verkopen doet heeft hij een grondige kennis van de markt aldaar. En tenslotte zijn de regels wetten en te ondernemen stappen veel complexer geworden wat het werken via een specialist ter zake u meer rust, tijdswinst en een niet te verwaarlozen zekerheid oplevert.

De eigendomsakte, de stedenbouwkundige inlichtingen, het EPC-attest, het attest van de ‘stookolietank’, het grondvervuilingsattest, het electriciteitsattest, het postinterventiedossier, een kopie van de identiteitskaarten van de verkopers alsook de plannen. Als het om een appartement gaat moet men ook nog de coördinaten van de syndicus voorleggen, het PV van de Algemene Vergadering van de laatste 3 jaren, de lasten van de mede-eigendom van 2 volledige jaren alsook de basisakte.
Als het goed op het ogenblik van de verkoop verhuurd is moet u eveneens een kopie van de lopende huurovereenkomst en een bewijs van de registratie ervan geven, een schrijven aan de huurder waarin staat dat het goed is verkocht, de plaatsbeschrijving en de huurwaarborg.

Allereerst raden wij u aan uw eigendom te laten schatten teneinde er de beste prijs voor de krijgen.
Daarna moeten alle documenten, nodig voor de verkoop worden verzameld, te weten:
de eigendomsakte, de stedenbouwkundige inlichtingen, het EPC-attest, het attest van de ‘stookolietank’, het grondvervuilingsattest, het electriciteitsattest, het postinterventiedossier, een kopie van de identiteitskaarten van de verkopers alsook de plannen. Als het om een appartement gaat moet men ook nog de coördinaten van de syndicus voorleggen, het PV van de Algemene Vergadering van de laatste 3 jaren, de lasten van de mede-eigendom van 2 volledige jaren alsook de basisakte.
Als het goed op het ogenblik van de verkoop verhuurd is moet u eveneens een kopie van de lopende huurovereenkomst en een bewijs van de registratie ervan geven, een schrijven aan de huurder waarin staat dat het goed is verkocht, de plaatsbeschrijving en de huurwaarborg.
Daarna kan u voor de verkoop van uw goed al dan niet een beroep doen op een vastgoedmakelaar.